Modernizarea continua a retelelor de retail. Efort, succes si influenta asupra productiei nationale alimentare si de bauturi

In cadrul prestigiosului eveniment BucharestFoodSummit, organizat cu sustinerea Computerland Romania – Sponsor Gold, a avut loc o noua runda de dezbateri aprinse intre reprezentantii retail-ului si fermieri, referitoare la importanta vanzarii produselor romanesti in supermarketuri.

Astfel, pe data de 29 octombrie 2020, incepand cu ora 10:30, s-a desfasurat n cadrul Universitatii de Știinte Agronomice și Medicina Veterinara din Bucuresti, evenimentul „Modernizarea continua a retelelor de retail. Efort, succes si influentă asupra productiei nationale alimentare și de bauturi” ce i-a avut ca moderatori pe Gabriel Biris, Partener Fondator, Casa de Avocatura Biris-Goran și Bogdan Popovici, BucharestFoodSummit.

Evenimentul s-a bucurat de participarea Dlui. Ministru Adrian Oros, Ministerul Agriculturii și Dezvoltarii Rurale, alaturi de reprezentatii marilor jucatori ai industriei de retail, de fermieri, dar si de invitati ai mediului antreprenorial și academic din domeniu.

Din intregul eveniment a reiesit cu usurintă ideea necesitatii colaborarii micilor producatori cu marile lanturi de magazine, acestea din urma fiind cele care pot veni în sprijinul intreprinzatorilor prin oferirea spatiului de vanzare a produselor în termeni și conditii acceptabile.

Totusi, Dl. Alexandru Baciu, care administreaza 2000 de hectare de teren agricol, Ferma Baciu și un abator, considera ca pentru foarte multe business-uri de profil retailul nu este o solutie, deoarece este foarte dificila livrarea cantitătilor industriale solicitate, fara a fi garantata o pozitionare corecta la raft.

In plus, fermierul Baciu previzioneaza ca pe viitor vor aparea foarte multe magazine de proximitate cu produse romanesti, deschise chiar de producatori romani, deoarece se poate vorbi de o cerere aflata intr-o continua crestere.

La polul opus, Dl. Mario Cretu, Corporate Affairs Manager, Carrefour, considera aă este absolut necesara cooperarea intre producatorii romani si marile lanturi de magazine, in vederea promovarii produselor romanesti, dand cateva exemple de proiecte sustinute de Carrefour in ultimii ani: “Creste, Romania Bio”, “Deschidem Vinul Romanesc” și “Cooperativa Varasti”.

In continuare, Dl. Paul Anghel, Director General, ANPC, a atras atentia asupra nevoii existentei calitătii crescute a produselor comercializate, fiind important ca romanii să mănance mai putin si de calitate si nu mult si prost. Prin urmare, ar trebui ca supermarketurile sa bata la usa producatorilor si nu invers.

Rectorul USAMV, Dl. Sorin Campeanu, a continuat seria dezbaterilor, sustinand ca pentru a avea rezultatele dorite, ar trebui sa fie canalizate toate fortele si puterile în cercetare, asociere si educatie.

Atat Dl. Mihai Toader, Responsabil Productie si Sourcing Auchan Retail Romania, cat si Dl. Valer Hancas, Corporate Affairs & Communication Director, Kaufland Romania și Moldova, au sustinut si punctul de vedere al reprezentantilor marilor supermarketuri, care nu este intotdeauna comun cu cel a fermierilor, fiecare avand interese ai nevoi diferite.

In încheiere, a luat cuvantul Ministrul Agriculturii, Dl. Adrian Oros, care a ridicat problema vanatorilor de subventii, atragand atentia si asupra balantei comerciale deficitare și a gradului redus de comercializare a produselor romanesti.

BucharestFoodSummit.ro, ajuns la cea de-a treia editie, este cel mai mare si important eveniment international al toamnei din Romania, in agribusiness, productie alimentara, productie de bauturi, retail si HoReCa.

Acest eveniment de exceptie, care se desfasoara in perioada 21 septembrie – 19 noiembrie 2020, este organizat in parteneriat cu: #RomaniaFunctioneaza, FoodBiz, CEC Bank, Casa de Avocatura Biris – Goran, ASAS, USAMV Bucuresti, ASPES, FIHR, ICDP-Maracineni, HORA, Agrostandard si Academia de Studii Economice Bucuresti.

Informatii suplimentare: